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Hier ein paar Anregungen, was man ChatGPT fragen kann.
Standard Posts
Das Bild zum Post hat idealerweise die Maße: 1200 x 627 Pixel (Quelle).
Der Link, den man im Beitrag einfügt, wird während der Veröffentlichung automatisch von LinkedIn verwandelt in einen https://lnkd.in-Shortlink und außerdem anklickbar.
Veröffentlicht man einen Beitrag als Unternehmen, kann man nach der Veröffentlichung das ganze auch noch als Privatperson veröffentlichen: ???
Videos
Siehe 6 Tipps für erfolgreiche LinkedIn Video Ads – Inno One (inno-one.de)
Post scheduling
… scheint mit LinkedIn-Bordmitteln nicht möglich, denn selbst dieser LinkedIn-Post empfiehlt Hootsuite dafür.
„For B2C businesses, between 11 a.m. to 2 p.m. B2Bs and software companies should aim for outside of 9 a.m. to 5 p.m. Healthcare and higher education companies should post from 11 a.m. to 1 p.m., while media companies should post between 8 to 10 a.m.“ (Quelle)
„Software and Media Companies — It’s suspected that audiences of media companies tend to check their social media feeds in the morning, like some would read a newspaper. They’re likely to find success posting in the morning between Monday-Friday, while software companies are suggested to find similar success posting outside of work hours.“ (Quelle)
„Even though it isn’t one-size-fits-all, marketers have found success on LinkedIn by posting Tuesday through Thursday, typically between the hours of 8 a.m. to 2 p.m. depending on your time zone. The worst time to post is on weekends or outside of business hours, which are 9 a.m. to 5 p.m.“ (Quelle)